top of page
חיפוש

המגלצ'ה




היום הזרקור שלנו מופנה לכיוון המגלצ'ה - הפנינה הנסתרת מן העין, שהאוזן מיד מבחינה בה עם הכניסה לטחנה.

במגלשה עצמה נהגו להגליש את שקי הקמח מהקומה השלישית אל הקומה הראשונה בימים שבהם "קמה" עוד הייתה טחנת קמח פעילה.

ג'ניה, איש הצוות הטכני האגדי של פסטיבל שייח' אבריק לתרבות אזרחית, הפך אותה למגלצ'ה (https://www.facebook.com/Hamaglecha) - חלל מוזיקלי-חברתי-קהילתי שמשמש כחדר חזרות למוזיקאים, כאולפן הקלטות, וכביתו השני (או הראשון?) של תמוז, יד ימינו. בהמשך הצטרפה למיזם גם יעל, ועוד יותר בהמשך גם עמרי והראל - אבל איך הכל התחיל?

ג'ניה בדיוק חזר מטיול באירופה כששירלי הזמינה אותו לבוא לביקור בטחנה. ההכנות לפסטיבל שייח' אבריק הרביעי היו בעיצומן, וג'ניה מיד החל לפנטז על מרכז ליצירה מוזיקלית שישמש כחדר חזרות לאמני הפסטיבל, ובהמשך יהפוך לבית קבע. לאחר סיור עומק בטחנה ובעצה אחת גם עם יונתן ונמרוד, הוחלט להשתמש בחלל בקומה השנייה, שנראה היה שאפשר לסגור אקוסטית לצורך המיזם.

האג'נדה של ג'ניה בעת הקמת המקום הייתה להשתמש בחומרים ממוחזרים, "גם כי זה חינם וגם כי זה מעניין". הוא יצא למסעות ליקוט ג'אנק שהלך ונערם בסמוך לסדנה של נמרוד (לחרדתו הרבה של נמרוד…), וידי הזהב של ג'ניה הפכו אט אט (טוב, למען האמת די מהר) משטחים, דלתות וספוגים למלאכת מחשבת של פיתוחי עץ והפרדות אקוסטיות.

בעזרת ערן נתרם פסנתר מכפר תקווה למגלצ'ה, בעזרת יותם היא התמלאה בציוד ראשוני, ובעזרת נמרוד ותמוז - שהגיע לביקור ומאז לא עזב - המקום קיבל צורה. ואז… התחילה הקורונה (זוכרים?)

הפסטיבל אמנם התבטל (והנה באפריל השנה הוא חוזר!) אבל המגלצ'ה נשארה; ובתמיכת ענף קהילה ותרבות של עמותת שקד היא גם אובזרה בחלק גדול מהציוד. בזמן הסגרים תמוז וג'ניה המשיכו לעמול במרץ על שיפור האקוסטיקה של המקום (מלאכה שלא פסקה עד לרגע זה), והשמועה עשתה לה כנפיים, בתוך קיבוץ שער העמקים ומחוצה לו, שבלב הטחנה מסתתרת שכיית חמדה שבה אפשר לסגור את הדלת מאחור ולצלול לעולם של צלילים.

רבים כבר עברו דרך המגלצ'ה: שון והצ'יל פיל המופלאים הקליטו בה קליפים; יעל המיילדת מעבירה בה שיעורים וסדנאות כתיבה והלחנה ומקליטה פרויקטים מרתקים עם אמנים בכל הגילאים; עדי מעבירה שיעורי פסנתר טיפוליים; ולהקות רבות עורכות בה חזרות קבועות ועובדות לקראת מיזמים שונים. לאחרונה עמרי והראל הצטרפו לצוות והפכו לשותפים בהפעלת המקום, ובעזרתם צפויים פרויקטים חדשים ורעננים עם אמנים מעניינים.

חזון המגלצ'ה הוא להוות בית חברתי ליצירה מוזיקלית ולשמש פלטפורמה לקידום הוראה ויצירה לאמנים שיכולים לתת משהו מעצמם למקום ובכך לתרום לפיתוחו ולהשתמש בו לצרכים שונים: חזרות, עבודה על עיבודים, צילום לייב סשן, סדנאות, שיעורים פרטיים, הקלטות, עריכת וידאו ועוד. במקום תמצאו כלי נגינה, מגברים, מערכת הגברה ומחשב להקלטות עם כל האביזרים הנחוצים.

מוזמנים לבקר, פיזית ובדף המגלצ'ה בפייסבוק!




47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page